BREAKING NEWS

5 причини защо не се справяме с отслабването

Може да успеете да загубите доста от теглото си в началото, без много усилия. Отслабването обаче може да се забави или да спре напълно след известно време.

Тази статия изброява често срещани причини, поради които отслабването е проблем

Също така съдържа полезни съвети как да се справите със застоя на диетата ви.

1. Може би губите тегло, без да го осъзнавате

Ако смятате, че не губите тегло, все още не бива да се притеснявате.Невероятно често е мащабът да не помръдва няколко дни (или седмици) наведнъж. Това не означава, че не губите мазнини. Теглото на тялото има тенденция да се колебае с няколко килограма. Зависи от храните, които ядете, а хормоните също могат да имат голям ефект върху това колко вода задържа тялото ви (особено при жените).

Също така е възможно да натрупате мускули едновременно с загубата на мазнини. Това е особено често, ако наскоро сте започнали да спортувате. Това е хубаво нещо, защото това, което наистина искате да загубите, са телесните мазнини, а не само теглото. Добра идея е да използвате нещо различно от скалата, за да прецените напредъка си.

Например, измервайте обиколката на талията и процента си на телесни мазнини веднъж месечно. Освен ако теглото ви не е останало в една и съща точка повече от 1-2 седмици, вероятно няма нужда да се притеснявате за нищо.

РЕЗЮМЕ

Застой в отслабването може да се обясни с натрупването на мускулна маса, неразградената храна и колебанията в тялото на водата. Ако везната не се отклони, може да загубите мазнини.

2. Не приемате достатъчно протеин

Протеинът е единственият най-важен хранителен елемент за отслабване.

Консумацията на протеин с 25-30% калории може да засили метаболизма с 80–100 калории на ден и да ви накара автоматично да ядете няколкостотин по-малко калории на ден. Освен това може драстично да намали и желанието за закуска. Това отчасти се повлиява от ефектите на протеина върху хормоните, регулиращи апетита. 

Ако закусите, не забравяйте да се заредите с протеини. Проучванията показват, че тези, които ядат високопротеинова закуска, са по-малко гладни и имат по-малко желание за харанене през целия ден. Високият прием на протеини също помага да се предотврати забавянето на метаболизма, често срещан страничен ефект от загуба на тегло. Освен това, той помага да се предотврати възстановяване на първоначалното теглото.

РЕЗЮМЕ

Ниският прием на протеин може да спре усилията ви за отслабване. Не забравяйте да ядете много храни, богати на протеини.

3. Вие приемате твърде много калории

Голям брой хора, които имат проблеми с отслабването, просто ядат твърде много калории.

Може да си мислите, че това не се отнася за вас, но имайте предвид, че проучванията последователно показват, че хората са склонни да подценяват приема на калории със значително количество . Ако не губите тегло, трябва да опитате да претегляте храните и да следите калориите си за известно време.

Ето някои полезни ресурси:

  • Калориен калкулатор – Използвайте този инструмент, за да разберете колко калории да ядете.
  • Броячи на калории – Има безплатни уебсайтове и приложения, които могат да ви помогнат да следите своя прием на калории и хранителни вещества.

Проследяването също е важно, ако се опитвате да постигнете определена хранителна цел, като например получаване на 30% от калориите си от протеин. Това може да бъде невъзможно да се постигне, ако не проследявате нещата правилно. По принцип не е необходимо да броите калории и да претегляте всичко до края на живота си. Вместо това изпробвайте тези техники в продължение на няколко дни на всеки няколко месеца, за да придобиете точна представа колко ядете.

РЕЗЮМЕ

Ако вашето отслабване изглежда е спряло, възможно е да ядете твърде много. Хората често надценяват приема на калории.

4. Не правиш кардио

Сърдечно-съдовите упражнения, известни също като кардио или аеробни упражнения, са всякакъв вид упражнения, които увеличават сърдечната честота. Тя включва дейности като джогинг, колоездене и плуване. Това е един от най-ефективните начини да подобрите здравето си. Също така е много ефективен при изгаряне на мазнини в корема.

РЕЗЮМЕ

Не забравяйте да правите кардио редовно. Помага ви да изгаряте мазнините, особено около средната част на тялото. Липсата на упражнения може да бъде една от причините за плато на отслабване.

5. Не пиеш вода

Питейната вода може да донесе загуба на тегло.

В едно 12-седмично проучване за загуба на тегло, хората, които са изпили половин литър вода 30 минути преди хранене, са загубили 44% повече тегло от тези, които не го правят. Доказано е също, че питейната вода увеличава броя на изгорените калории с 24–30% за период от 1,5 ч.

РЕЗЮМЕ

За да намалите приема на калории, изпийте чаша вода преди хранене. Пиенето на вода също може да увеличи броя на калориите, които изгаряте.

Друга статия за сваляне на килограми с правилна диета тук!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *